פרסום בגוגל

 פרסום בגוגלפרסום בגוגל הוא אחת הדרכים האפקטיביות ביותר להגיע לתודעה של אנשים רבים. חלק ניכר מהחיפושים אחרי בעלי עסק, בכל תחום שהוא כמעט, נעשה דרך האינטרנט וליתר דיוק דרך גוגל. ואם אנשים מחפשים שירותים ומוצרים דרך גוגל, הרי שזה בדיוק המקום לפרסם בו את שירותיכם או את המוצרים שלכם.
יתרון משמעותי נוסף של פרסום בגוגל הוא היותו תלוי קונטקסט: בניגוד, למשל, לבאנר ב"וואלה!" שמוצג בפני כל מי שמגיע לאתר, הרי שהמודעה שלכם בגוגל אדוורדס תוצג רק בפני מי שחיפש מילת מפתח או ביטוי שאתם הגדרתם כרלוונטיים לעסק שלכם. כמובן שניתן לבצע מסע פרסום בגוגל עבור מספר מילות מפתח, ולמעשה גם ליצור מודעות שונות למילים ולביטויים השונים שאנחנו מאמינים כי הם רלוונטיים לפעילות שלנו.


בזמן יצירת מסע פרסום בגוגל אנחנו קובעים מהן מילות המפתח, וקובעים מהו המחיר המקסימלי שאנחנו מוכנים לשלם על קליק, כלומר כמה שווה לנו גולש שיגיע לאתר שלנו, אחרי שחיפש את מילת המפתח הספציפית. כל מילת מפתח כזו זוכה גם לציון איכות מצד גוגל, ציון שמשקף את מידת ההתאמה בין המודעה לבין התוכן בדף אליו היא מפנה (מבחינת גוגל כמובן).
הציון משפיע על המחיר בפועל שתשלמו על כל קליק, לצד פרמטרים נוספים, ובעיקר מידת התחרות, כלומר כמה אנשים אחרים יצרו מסע פרסום בגוגל אדוורדס עבור אותה מילה, וכמה הם מוכנים לשלם על קליק. כדאי לנסות להעלות כל העת את ציון האיכות, ובעיקר כדאי לעקוב מדי יום אחרי המחיר של כל קליק, כמה קליקים הניבה כל מילה או ביטוי שבחרתם ובהתאם להסיט תקציבים ממילה א' לביטוי ב' וכדו'.


נתון משמעותי נוסף שיש לתת עליו את הדעת על מנת להפיק את המרב ממסע פרסום בגוגל הוא ה-CTR: אחוז ההקלקות, כלומר מספר הגולשים שלחצו על מודעה שלכם מתוך כלל הגולשים שנחשפו אליה. באמצעות מעקב מדוקדק אחרי אותו CTR תוכלו לדעת איזה מבין המודעות שלכם יותר אפקטיבית ואיזה פחות מושכת את עינם ואת ליבם של הגולשים וכך להסיט תקציבים אל המקומות המשתלמים.


קשה לקבוע מהו CTR טוב, שכן הדבר תלוי מאוד במידת התחרות בתחום שבו אתם עוסקים ושבו עוסק האתר שלכם, אבל באופן כללי מודעה שזכתה ל-CTR של מעל 3% - מצבה טוב. אחוז הקלקות גבוה משפר גם את ציון האיכות של מילת המפתח, כלומר מוזיל את עלות הקליק ומאפשר לנו ליהנות מפירות הפרסום בגוגל עם פחות הוצאות.
בנוסף, מאפשר לכם הגוגל אדוורדס לדעת באיזה מקום, בממוצע, הוצגה המודעה שלכם עבור כל מילת מפתח (מבין כלל המודעות עבור אותה מילה, כמובן, שהרי המודעות מוצגות בנפרד מהתשובות לשאילתת החיפוש). גם כאן, כמו בקידום אתרים אורגני, כדאי להיות כמה שיותר גבוה, ולפעמים שווה להעלות את המחיר המקסימלי עבור מילה מסוימת כדי שהמודעה שלנו תוצג במקום גבוה יותר וכך הפרסום בגוגל יהיה אפקטיבי יותר.